Karangan Pengalaman semasa hari Kantin Sekolah Saya

1. Hari kantin sekolah saya di adakan pada hari Khamis minggu lepas.

2. Pada setiap tahun Hari Kantin di adakan di sekolah saya dengan sangat meriah.

3. Pada tahun ini saya dan rakan rakan Persatuan Komputer turut mengambil bahagian

5. Sehari sebelum  hari kantin di adakan kami bekerjasama menghias dan menyiapkan gerai jualan kami

4. Persatuan Komputer sekolah saya menjual pelbagai kuih muih yang beraneka jenis.

5. Saya membantu menjual kuih muih di gerai kami bersama 4 orang rakan rakan yang lain.

6. Semasa Hari Kantin, ramai murid datang ke gerai kami sehingga kami tidak cukup tangan.

7. Mereka banyak membeli kuih muih yang terdapat di gerai serta memuji keenakan kuih muih yang kami jual.

8. Antara kuih muih yang di jual adalah seperti kuih keria, donut, karipap dan banyak lagi.

9. Selain Persatuan Komputer, Persatuan lain juga turut serta menjual barangan mereka.

10. Semasa gerai kami tidak banyak pelanggan, saya juga turut singgah ke gerai lain membeli makanan menggunakan kupon yang telah saya beli.

11. Saya membeli air jus buah dan  burger ayam dari gerai persatuan Sains.

12. Semasa ke gerai gerai ini saya turut terjumpa dengan kawan kawan sekelas saya.

13. Mereka sibuk membeli pelbagai makanan yang di jual di gerai gerai ini.

14. Aktiviti jualan semasa Hari Kantin telah memberi saya  dan rakan  rakan peluang untuk belajar berniaga.

15. Selain itu aktiviti ini mengajar kami nilai nilai murni seperti bekerjasama dan sifat amanah.

16. Saya berharap aktiviti ini dapat diteruskan lagi pada tahun hadapan kerana ia sangat menyeronokkan.

 

Latihan: tulis semula dalam bentuk perenggan. Rujuk dengan guru anda.

3 thoughts on “Karangan Pengalaman semasa hari Kantin Sekolah Saya

Leave a Reply

