Permohonan GSTT 2011

PERMOHONAN GSTT telah di buka sekarang.

24 thoughts on “Permohonan GSTT 2011

  1. assalamualaikum….saye nk tyer klu mcm saye yg mnjdi guru ganti ada x pluang untuk dserap mnjdi guru ??? atau melalui gstt??

  2. saya pelajar dlm bidang kejuruteraan awam..dapatkah memohon gstt.dan dapat kah memohon atau belajar dlm bidang pendidikan utk guru tetap?

  3. salam..nk tanye..saya mempunyai ijazah tapi bekerja menggunakan kelulusan SPM di sektor kerajaan iaitu sebagai pembantu pengurusan murid N17.adakah saya masih berpeluang untuk diterima sebagai guru GSTT?

  4. salam…
    saya merupakan pelajar lepasan diploma perguruan pendidikan, saya berminat untuk menjadi guru ganti di sekolah-sekolah rendah berdekatan nilai, negeri sembilan…adakah saya layak dan ada kekosongan tak dekat nilai…….

  5. Askm.saya berumur 31 thn.Saya hanya berkelulusan sijil SPM,wpun pangkat 1 tp sy tdk brpeluang mlnjutkn pelajaran ketika itu,bidang kerja saya juga terlibat dgn pendidikan iaitu menjlnkan perniagaan tuisyen dan tlh beroperasi lbh 10 thn…adakah layak utk sy memohon GSTT?

  6. Slm 1Malaysia. Saya student University Malaysia Sarawak. Saya sangat berminat dalam bidang ni dan pernah menjadi guru sandaran sebelum masuk U. Jadi, sy nak bertanya,boleh x saya isi GSTT n mengajar untuk 4 bulan sebab kami cuti selama 4 bulan iaitu dari 13 mei hingga 4 september. Tq.

  7. Salam hrmt, sy ni pernah study kat politeknik, tp atas sebab keluarga susah, sy sbg ank sulung trpaksa brhenti study psal nk tolong keluarga. Jd sy x dpt sijil poli. Sy amat brminat jd guru. Bolehkah sy mnggunakan sijil spm utk apply gstt? Keputusan spm sy memenuhi kelayakan utk gstt. Adakah sy mmpunyai harapan?

    1. Walaikumsalam. Anda berminat menjadi guru?. Jika ada keputusan SPM yang baik anda boleh cuba memohon GSTT tersebut. Namun persaingan amat tinggi, Ini kerana selain pemilik SPM, ramai pemilik Ijazah juga turut memohon jawatan tersebut. Selain guru GSTT, anda juga boleh memohon guru ganti di sekolah. Daftarkan nama anda di mana mana sekolah terlebih dahulu. Ini untuk memudahkan sekolah menghubungi jika berlaku kekosongan.Selain cara itu, cuba anda masuk ke laman portal http://guruganti.net untuk mencari kekosongan jawatan guru ganti ini.

      1. maaf lambat rreply, kalau nak jadi guru ganti biasa , just daftar nama anda di banyak sekolah. Supaya bila kosong cikgu(bersalin dan sebagainya) pihak sekolah akan hubungi anda.

  8. Wahai rakan-rakan GSTT sekalian..esok 20/01/2011 PM nk turun SP jom ramai2 kita menyambut kedatangan beliau.Tapi sambil2 tu kita try mengadu nasib rakyat seperti kita ni (gstt).Kita pohon agar Kontrak GSTT 2011 diadakan semula.Harap nasib kita selama 3 tahun lebih Gstt diberi perhatian dan dihargai….

  9. PERMOHONAN GSTT

    Sudah berpengalaman selama 1 tahun sebagai Guru Ganti dan 1 tahun sebagai Guru Sandaran Tidak Terlatih.

    Terima Kasih.

    Farah Najiha

    1. Hey, Farah,

      Saya ingin pohon jadi GSTT. Dah tengok website cara memohon. cuma tak tanya, macam mana dengan gaji kami? siapa yang bayar dan dengan apa cara? Adakah bayaran itu tepat masa? Maklumla, kalau tanya pegawai, semuanya boleh, kan?

      TQ

Leave a Reply

