Aiman si Budak Nakal: Eps 1

Kali ini Aiman sudah tidak ingat sudah berapa kali rotan Guru Besar mencium punggungnya.Rasanya mungkin Guru Besar sendiri sudah tidak ingat ,maklumlah Aiman pelajar paling popular yang kerap berkunjung datang ke biliknya untuk mendapat hadiah itu.

Bukan sahaja Aiman dan Guru Besar sahaja dah bosan dengan perkara rotan ini, tapi rotan pun sebenarnya naik muak dengan punggung Aiman yang rata sahaja itu.

di petik dari:http://2.bp.blogspot.com

Aiman adalah anak kepada Cikgu Hasnah (bukan nama sebenar) . Cikgu Hasnah tidak mengajar di sekolah anaknya itu. Sebabnya Aiman adalah murid tahun 5, manakala ibunya adalah guru sekolah menengah.

Aiman tidak di sayangi di sekolah samada oleh cikgu, murid, malah Pakcik Shahrom yang juga di kenali dengan Pakcik Reso pun tak sayang kat dia.
Aiman bukan tidak pandai, dia pandai , dia mewarisi kepandaian yang ada pada ibunya dan juga ayahnya yang  juga seorang pegawai bank.  Cuma pandainya macam macam. Dia pandai bergaduh, pandai bertumbuk, pandai memikat gadis tahun 6 dan yang penting dia lebih berani dari murid tahun 6.  Ada beberapa kali juga muka budak tahun 6 bengkak di kerjakan si Aiman ni.

Aiman tak kisah pun kalau dia di benci.Biarla orang nak benci dia.Ada juga yang suka dan sayang kat dia.Haikal  , Radzi ,Safik  dan 2, 3 orang lagi murid  5 cekal suka berkawan dengan dia.  Sheda budak pengawas  awek dia tahun 6 itu pun sayang kat dia. Ayah dan mak dia pun sayang kat dia.

Sudah 3 kali Aiman bawa balik surat pindah sekolah yang di bagi  oleh guru besar. Dia dah bagi kat emak  surat itu  tapi emak dia buat tak kisah jer.

Lama lama surat tu pun hilang entah kemana. Mungkin ada kat tempat pembuangan sampah. Cikgu Hasnah malas nak melayan  surat itu. Baginya itu bukan penyelesaian masaalah Aiman. Baginya ,sepatutnya cikgu kena mendidik  murid bukan  Cuma  nak mencuci tangan dengan menghantar dia kat sekolah lain.

 Di rumah , cikgu Hasnah lihat Aiman budak yang  baik. Apa yang di suruh ibunya dia mengikut saja tanpa membantah.  Mengaji Al-Quran pun sudah masuk juzuk 21.  Takkan Aiman sejahat itu di sekolah.  

bersambung….

HAKCIPTA TERPELIHARA: P@C:2010 ydamar Publication SB

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s