Minggu pertama yang sumbang

Isnin yang kedua aku berada di sekolah sebagai guru praktikal.Hari ini aku dan rakan guru pelatih yang lain telah mendapat tugasan masing masing.Aku mendapat tugas sebagai guru SBPT(buku teks) dan guru pengawas.

Pengajaran berjalan dengan baik.  Masih lagi takut takut namun lebih baik  berbanding di minggu pertama yang agak sumbang.

Aku berharap minggu ini segala yang di rancangkan dalam P&P aku menjadu. Besar harapan aku. Aku berharap  aku dapat menjadi  guru yang kreatif  yang  di senangi  dan di hormati oleh anak murid termasuk  juga guru guru lain,

Pada masa yang sama aku masih mencari identiti. Keliru samada ingin menjadi guru yang agak garang atau mudah di dekati. Jiwa aku lebih  sesuai sebagai guru yang peramah namun aku takut sekiranya sikap itu akan menyebabkan murid murid tidak patuh kepada arahan aku di kelas.

 

2 thoughts on “Minggu pertama yang sumbang

  1. salam yusri,

    tak per kayuh slow2.. InsyaALLAH boleh.. rasanya jadilah guru yang friendly tetapi di dalam masa sama tegas / “firm.” Rasanya students nanti akan rapat tetapi dalam masa sama akan faham bila kita bersikap tegas.

    Semoga berjaya di dalam kerjaya yerr..

    p/s : tema restnrileks kata atas blog tuu memang buat sendiri. design tuu sekejap jer dalam 30 minit – nak kaler hitam bertona tuu yang makan masa 3 jam. hehehe

Leave a Reply

